3e blog van Thomas

30 januari 2018 - Thornleigh, Australië

hallo daar ben ik weer, Thomas ik hoop dat jullie dit verhaal over de afgelopen 2 weken leuk vinden, hier komt ie.

He he daar zijn we dan Terrigal, alleen nog het appartement vinden en dan zijn we er.

EEN MINUUT LATER: we zijn er bij ons huis in Terrigal.

Uiteindelijk in het huis: WOW!!! Moet je het uitzicht hier vanaf het balkon zien, je ziet het strand gewoon! “Ja leuk he Tho we gaan zo gelijk naar het strand toe, eerst uitpakken.”

Even later op het strand: “he Tho wil je ook surfen!?” “Ja pap ik kom er aan!” Ik ging echt superhard op die golf en botste bijna tegen iemand op, gelukkig duwde diegene mij weg en ging het weer goed.

Even later ging ik weer zo hard weer bijna tegen iemand aan maar gelukkig of eigen lijk niet ging ik onder de golf en kreeg ik allemaal water binnen, toen stopte ik met surfen.

We hadden net lekker gegeten in een Italiaans restaurant, natuurlijk voor mij, je kan het al raden: pizza.

We liepen verder en zagen toen een band die heel erg leuke liedjes speelde. Het was een grote bijeenkomst van allemaal mensen en die gingen wat bijzonders doen het bijzonderste vond ik iemand die een fakkel in zijn mond deed en daarna vuur spuwde.

We deden een beachtrip dat is dat je langs allemaal stranden gaat. Toen gingen we bij 1 strand op de rotsen lopen en toen zagen we heel mooie schelpen en die hebben we ook meegenomen. Je noemt dat een rockpool.

We zijn vandaag bij een zeemuseum geweest het was heel leuk en interessant.

We waren vandaag bij een dierenpark geweest en er waren vet coole dieren zelfs de koala al is die sloom. ‘’Je kon daar ook kangoeroes voeren dat ging bij mij wel heel grappig want die kangoeroe die gaf mij de hele tijd een pootje!’’

We zijn weer in Sydney. Bij Joyce en Steve in huis.

Er woont iemand in dit huis die is muzieklerares in saxofoon en fluit en een klein beetje clarinet en toen vroeg Zara of ze fluit mocht leren en toen vroeg ik of ik saxofoon mocht leren en dat is heel goed gegaan.

Vandaag gingen we samen met Jessica naar de stad het was echt supergezellig en we gingen daarna naar een aquarium. In dat aquarium waren echt vet mooie dieren er was zelfs een zeedier die familie was van de olifant! We gingen daarna eten in het restaurant pancakes on the rocks, daar was echt een superlekker toetje dat toetje is een chocolade pannenkoek, echt heerlijk.

Vandaag gingen we met zn 5en naar de stad. En we hebben heel lang op de boot gezeten het leukste aan de boot was het opstarten, dan gaat ie echt superhard!

We gaan vandaag van dit huis weg en dan gaan we kamperen op onze weg naar Melbourne en daarna gaan we naar Tasmanië. Ik heb dus heel lang geen wifi dus dit is wel 1 van de laatste blogs in de komende paar weken.

Einde groetjes Thomas

1. Maya:
    30 januari 2018
    Hey Thomas, wat een leuk en avontuurlijk leventje heb je he? En jaa ga saxofoon leren, ik vind dat een super muziekinstrument!!! Verder doorzetten met surfen(op water) straks helemaal onder de knie, fantastisch!! Hug, en voor de rest ook,, liefs tante maya. 💞
  2. Mettie:
    30 januari 2018
    Geniet van jullie trip naar Melbourne en Tasmanië!!
  3. Buurman Tjibbe groetjes:
    30 januari 2018
    Geweldig mooi verhaal hoop dat het jullie goed gaat
  4. Olga:
    30 januari 2018
    Hoi Thomas, ik vind het erg leuk om jouw verhalen te lezen! Het lijkt me heerlijk daar! Wat leuk dat je een beetje saxofoon leert spelen! Wel heel anders dan het keyboard. Heel veel plezier de komende weken! Ben benieuwd naar hoe je het op Tasmanië vindt. Oja enuh hoe was de pizza dit keer....? Liefs, Olga
  5. Inge:
    30 januari 2018
    Hoi Thomas Wat kan jij goed alles beschrijven man. Ik zie het allemaal voor me en leef helemaal met jullie mee. Veel plezier verder met alles wat jullie nog (gaan) ondernemen. En ik kijk uit naar je volgende blog. Groetjes Inge
  6. Maureen milius-parmentier:
    30 januari 2018
    Heel mooi geschreven Thomas wat maken jullie veel mee en zien jullie veel ben eigenlijk heel jaloers dit zou ik ook wel willen meemaken heel veel plezier met jullie verdere reis en wacht met spanning op je volgende verhaal Groetjes maureen mamma van Stephanie
  7. Juf Judith:
    30 januari 2018
    Wat leuk om je verhaal te lezen Thomas, het klinkt als een fantastisch vakantie avontuur. Wat zullen jullie daar genieten en veel dingen zien en leren. Gaaf hoor! Groetjes aan je ouders en zusjes.
  8. Hilda Bolt:
    30 januari 2018
    wat gaaf Thomas. Volgens mij heb je al heel veel adresjes gehad zo! Je bent ook al bijna een maand in Australie. Geef Naomi en Zara een dikke knuffel. Geniet nog weer vrolijk verder hoor!
  9. Cora en Jan:
    31 januari 2018
    Wat een leuke avonturen. Ik zie het zo voor me. We wachten weer op je volgende Blog. Geniet maar lekker verder. Groetjes aan je Pa en Ma en je zusjes.
  10. Jeroen:
    1 februari 2018
    Hey Thomas, nu je zonder wifi zit lijkt het net alsof jullie nog verder weg zitten😉. Volgens mij was de les van deze blog interpunctie, klopt dat? Het las voor mij in ieder geval makkelijker dan de vorige keer. Super goed. Kijken of de juf ook iets te melden heeft over je concentratievermogen😋. Geniet maar heel erg van de de trip, 900 km is ie! Dat is 3 X zover als van het Noordelijkeste puntje naar het meest Zuidelijke punt in Nederland...

Groetjes uit de trein 🚂 van Jeroen