2e blog van Thomas en Zara

17 januari 2018 - Crows Nest, Australië

Hallo daar ben ik weer, thomas, mijn moeder heeft me weer een opdracht gegeven en dat is alle verschillen tussen Nederland en Australie.

(Ps: vorige keer was mijn moeders opdracht alles chronologisch opschrijven)

Nou, daar komt ie.

Verschil 1:

We zaten laatst op het strand, niet hetzelfde strand als vorige week maar een andere. De golfen hier waren ook veel groter volgens mij was de grootste iets van 7 meter hoog wat een verschil met nederland he in nederland is de hoogste golf waarschijnlijk nog geen 1 meter!

Verschil 2:

We waren bij Susan en Paul thuis en zaten te eten er waren ook andere mensen Alicia, Jessica, Joice en Steve.

We zaten lekker te eten en we aten pizza van de Dominos, de pizza hier smaakt heel anders, ik vindt het minder lekker en vind het dus echt een heel groot verschil.

Verschil 3:

We liepen naar de  trein met z’n vijven. Even later hadden we de kaartjes gekocht en zaten we te wachten op de trein, toen de trein kwam gingen we naar beneden en de meiden zara en naomi wouden naast elkaar en dat mocht ik liep naar de rij daarachter maar toen deed mama iets met de stoel: ze klapte het bankje naar achter dat was onhandig want ik stond daarachter dit is ook een verschil. (zie de video voor een demonstratie).

Verschil 4:

We kwamen uit de trein en liepen terug naar huis, ik zara en naomi liepen aan de rechterkant dus kwamen er de hele tijd mensen tegen ons aan lopen ik dacht: oeps! Hier moet je links lopen!

Verschil 5:

We kwamen uit het huis van susan en paul en ik mocht voorin en stapte in: het stuur! Het zit aan de verkeerde kant!

Verschil 6:

We reden in de auto: papa en iedereen in australie rijd aan de verkeerde kant!

Nou dit waren alle verschillen ik hoop dat je het leuk vond.

Groetjes THOMAS

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We zijn nog een keer naar het strand geweest, wel een andere dan de eerste keer. Ik ging met Thomas zitten in de golven en ik ging één keer helemaal onder het water. Ik ging ook schelpen zoeken en ik had een zeemeerminschelp gevonden. Bij de foto’s kun je de schelp zien. Bij het strand had ik ook een felgroene soort van kever gezien. Daar hebben we ook een foto van.

We gingen naar het bos en daar gingen we lopen en het was heel leuk. Ik had een wilde bloem gevonden. We gingen een andere keer naar Bobbin Head en daar had ik een best grote hagedis met een blauwe tong gezien. In het Engels heet dat een blue tongue lizard. We gingen daar eerst picknicken en toen zagen we een spin, hij was best groot. En we hebben krabbetjes gezien. Ze waren heel schattig, we hebben paarse en groene gezien. En ook rode. Sommige gingen vechten en het ging heel sloom. Papa heeft daar foto’s van gemaakt, het zag er heel grappig uit. Ze kropen allemaal in holletjes in de grond. En ik vond een leeg krabbenschildje maar die heb ik niet meegenomen. We hadden ook nog een cicada gezien, hij was dood en ik had hem vastgehouden. Een cicade maakt heel hard geluid, mama heeft daar een filmpje van gemaakt, die proberen we ook op de blog te zetten.

We gingen auto’s kijken en we hebben er één gekocht. Hij staat ook bij de foto’s.

Gister waren we bij het Sydney Opera House geweest en het was heel mooi. Daar was ook de hele bekende brug uit Australië die heet de Sydney Harbour Bridge. Hij was heel mooi. Morgen gaan we naar Terrigal en daar hebben we een appartement aan het strand.

Liefs van Zara

1. Ange:
    17 januari 2018
    Wat een verschillen allemaal! Wel handig in de trein als je niet tegen achteruit rijden kan. Heb wel eens een cicade gehoord maar nog nooit gezien. Nog een verschil: het is hier nacht en ik moet eigenlijk slapen. Het is hier ook koud en nat! Groetjes uit kikkerland. Al kikkers gezien?
  2. Olga:
    17 januari 2018
    Lieve Thomas en Zara, wat indrukwekkend, golven van 7 meter hoog Thomas! En wat mooi al die bijzondere dieren Zara! Leuk dat we zo mee kunnen genieten van jullie avonturen. Looks like Paradise! (Behalve het minpuntje van de pizza....).
  3. Cora en Jan:
    17 januari 2018
    Het leest heerlijk. Ik zie het zo voor me. Dat is vreemd hoor dat het stuur aan de verkeerde kant zit. Veel plezier en we wachten op het volgende verslag. Groetjes uit een nat en fris zeeuws vlaanderen.
  4. Maya:
    17 januari 2018
    Dag lieverds, wat goed dat jullie ons vertellen wat jullie allemaal meemaken! Zijn wel heel andere dingen als in Almere he? 🤣. Ga jullie wel missen hoor! Gelukkig zijn er de blije foto, 's! Liefs van tante maya,😘😘😘😘😘
  5. Kristan:
    Leuke verhalen😊🙋‍♂️🙋‍♀️
  6. Aafke:
    18 januari 2018
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Ben best een beetje boel jaloers